Tämän sivuston käyttöä jatkamalla hyväksyt evästeet. Niiden avulla tarjoamme vierailutilastoja, helpotamme vuorovaikutusta sosiaalisen median verkostojen kanssa ja tarjoamme kohdistettua, sinua kiinnostavaa sisältöä.  Lisätietoja evästeistä ja niiden asetuksista on tietosuojakäytännössä.

Tupperwaren taustaa

Tupperware Pohjoismaissa
Tupperware Nordic A/S on toiminut vuodesta 1962 pohjoismaisten markkinoiden (Tanska, Ruotsi, Norja, ja Suomi).

Laatu ja muotoilu
Muotoilijoiden täytyy nykyään pystyä kehittämään uusia tuotteita, jotka sopivat kuluttajien elämäntapaan. Muotoilutiimimme seuraa aikaansa ja kehittää jatkuvasti uutta luovia tuotteita. Innovatiivinen ja tyylikäs design on heidän intohimonsa.

Museum of Modern Art New Yorkissa, Hannoverin teollisuusmuseo ja Victoria & Albert Museum of Art Lontoossa ovat vain muutamia esimerkkejä merkittävistä kansainvälisistä museoista, joissa on esillä Tupperwaren tuotteita.

Kansainvälisiä design-palkintoja
Tupperware on saanut monia arvostettuja kansainvälisiä design-palkintoja, kuten red dot ja IF. Kansainvälinen red dot -designkilpailu on yksi alan suurimmista ja arvostetuimmista ja siinä on mukana noin 61 maata joka vuosi. Red dot -designkilpailun tuomaristo vaihtelee vuosittain ja tuomaristossa on mukana kansainvälisesti tunnustettuja tuotesuunnittelun asiantuntijoita. He arvioivat tuotteita monilla eri kriteereillä, kuten innovatiivisuus, toimivuus ja laatu.

 

Earl Tupper

Visual

Loistava materiaalien tuntemus ja funktionaalisen muotoilun ymmärrys olivat taustalla, kun Berlinin kaupungista New Hampshiren osavaltiosta kotoisin ollut Earl Tupper kehitti materiaalin, joka muodosti pohjan nykyään maailmankuuluille muovituotteille. Tästä 1930-luvulla alkaneesta kokeilusta on tullut maailmanlaajuinen ilmiö.

Yritteliäisyys motivoi häntä kehittämään tuotteen, jonka avulla kotirouvat pystyivät säilyttämään elintarvikkeet raikkaina uusissa sähköllä tai kaasulla toimivissa jääkaapeissa, jotka tulivat markkinoille sotien jälkeen.
Tämä johti siihen, että Tupper keksi ainutlaatuisella ilmatiiviillä kannella varustetut muovituotteet, jotka auttoivat suojaamaan elintarvikkeita ja pidentämään niiden säilyvyyttä. Earl Tupper sai kanteen inspiraatiota maalipurkeista, joiden kansi on suunniteltu niin, ettei maali kuivu. Tupper toi uuden tuotesarjansa markkinoille vähittäiskaupoissa, mutta uraauurtava tuote ei saanut aluksi läpimurtoa kuluttajien parissa.

Brownie Wise

Visual

Earl Tupper yritti löytää tavan saavuttaa kuluttajat, jotta heille voitaisiin selittää ilmatiiviin kannen etuja. Hän kehitti lopulta 'home party'-konseptin yhdessä Brownie Wisen (1913 – 1992) kanssa, jonka hän rekrytoi yritykseen vuonna 1951 ja joka osoittautui osaavaksi konsulentiksi. Tuotteita esiteltiin kutsuilla kuluttajille ja he saivat itse kokeilla niitä.

Brownien luontaiset kyvyt ihmisten kanssa työskentelyssä ja markkinoinnissa auttoivat häntä kehittämään konseptia siten, että yksittäisille konsulenteille annettiin tunnustusta ja kunniaa. Tuloksena oli suuri menestys ja Tupperware-esittelyt ovat lähes yhtä kuuluisia kuin tuotteetkin. Uuden konseptin avulla Tupperwaresta tulikin nopeasti tunnettu ja myynti nousi ilmiömäisesti.

Top